”Viitorul se construiește acționând în prezent”

conferință ABSL

Fără îndoială că, schimbările accelerate din domeniul tehnologiei,  determină transformări ireversibile ale industriilor din întreaga lume. Robotizarea locurilor de munca îmbunătățește, preluând din obiceiurile de rutina, din viața de zi cu zi, sau, degradează experiența noastră la locul de muncă?

În ce mod este ameliorată experienţa consumatorului, dar şi al celor care beneficiază de pe urma inteligenţei emoţionale, s-a discutat în cadrul conferintei organizate de Asociatia Liderilor din Domeniul Serviciilor, pentru Afaceri din Romani, la care au participat reprezentanti ai companiilor multinationale din intreaga lume precum  Accenture Services, APT Resources & Services, A Connections Consult, DB Schenker, Deloitte Audit,  DXC Technology,  HP Enterprise, HP Inc România, Luxoft Professional România, Mazars Consulting, Microfocus, Microsoft România, Mood Media, Office Depot Service Center, OpOMV Petrom Global Solutions, PricewaterhouseCoopers România Procter & Gamble Marketing România, Renault Business Services, Samsung SSC, SCC Services România, Telus International,UniCredit Business Integrated Solutions, Valoris Center, Vauban IT, Veeam Software, Vodafone Shared Services România, Webhelp, Wipro Technologies și WNS Global Services România.

Tema conferinței, “Shifting Perspectives. Envisioning the New World”, a avut în focus schimbările accelerate din domeniul tehnologiei, care determină transformări majore ale pieței și industriei din întreaga lume.

„Conferința ABSL și dezbaterile avute au demonstrat că ne aflăm pe un trend ascendent. În prezent, se întâmplă multe lucruri în România. Avem astăzi 120.000 de angajați, dar potențialul industriei este de 300.000. Iar asta se întâmplă pentru că țara noastră crește mai repede decât alte destinații mari din Europa: este multifuncțională și există o creștere a complexității serviciilor, asta și datorită inteligenței artificiale și robotizării proceselor care contribuie la îmbunătățirea experienței clienților. Utilizarea acesteia nu face locurile de muncă să dispară, ci sporește eficiența și le oferă oamenilor posibilitatea de a fi creativi în joburile de o complexitate superioară pe care le vor avea ca urmare a acestor schimbări.”, a declarat Cosmin Pătlăgeanu, Președintele Asociației Liderilor din Domeniul Serviciilor pentru Afaceri din România (ABSL).

Potrivit specialiştilor din diverse arii ale mediului de business, implementarea inteligenței artificiale nu diminuează în niciun fel importanța capitalului uman, ci o repoziționează, valori tradiționale precum: responsabilitate, atenție și respect pentru cei din jurul nostru, verticalitate și transparență, fiind esențiale în viitor. Tehnologia este în continuă schimbare, iar investiția în educație primează, astfel că, în anii care urmează, vor exista mai mult mentori, decât șefi sau superiori ierarhici.

În cadrul conferinței au fost prezentate gadgeturi, aplicații practice ale roboticii și inovații tehnologice create pentru îmbunătățirea relației și experienței clienților.

Concluzia dezbaterilor din cadrul conferinței ABSL este că industria din România este în plin proces de maturizare, de integrare a schimbărilor în tehnologie, de creștere a eficienței și a performanței, și de adaptare la specificul actual al pieței forței de muncă.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *