Cum sa abordezi creativ noile task-uri la locul de munca?

0x0

Cu totii cunoastem sintagma “Think outside the box!”. Atunci cand ne aflam in situatii dificile incercam sa gandim euristic si sa gasim cele mai bune solutii si creative strategii. Dar cum ajungem sa obtinem rezultatul dorit?

Fie ca adoptam strategia trial and error, fie ca analizam situatia o perioada mai lunga de timp, un lucru indispensabil pentru a genera idei noi este capacitatea de a iesi din zona de confort si mai ales persistenta in sarcina. Este important ca atunci cand lucrurile nu merg in directia in care ne dorim sa ne mobilizam si sa ne continuam activitatea avand in vedere scopul final. Astfel putem tine cont de cateva sfaturi:

  1. Reorganizeaza-ti responsabilitatile! Putina ordine in task-urile pe care urmeaza sa le indeplinesti este imperos ecesara. Acest lucru ajuta si la reorganizarea ideilor si aduce claritate. Prioritizarea activitatilor in functie de urgenta, importanta, nevoi, iti va reduce anxietatea si in consecinta te va ajuta sa iti setezi pasii pe care ii vei urma.
  1. Fa ordine! Reorganizeaza-ti biroul sau spatiul in care urmeaza sa preiei controlul! Elementele ce tin de contextul muncii, factorii fizici ne ajuta sa ne relaxam. Nu putem lucra si mai ales, nu putem fi creativi in dezordine. Simpla curatenie te poate ajuta sa te eliberezi de temeri. Este primul pas care denota determinare. Te pregateste in plan cognitiv si emotional de noua activitate.
  1. Schiteaza un plan de actiune! Creativitatea are si ea nevoie de un plan. De aceasta data nu vorbim de un plan rigid, formal. Oricat de flexibili putem sa fim in gandire, este important sa cunoastem toate detaliile problemei. De unde plecam? Care sunt factorii/complicatiile ce pot interveni? Cum ne putem proteja de ei? In ce directie mergem? Care sunt obiectivele principale? Prin ce mijloace le putem atinge? Care sunt resursele de care avem nevoie? Care sunt asteptarile finale? Acestea sunt doar cateva dintre intrebarile peste care nu putem trece cu vederea. Cu grija raspundem. Asa cum bine cunoastem, o definire clara a problemei este jumatate din solutie.
  1. Evalueaza-ti competentele si realizeaza o analiza SWOT! Analiza punctelor tari creste increderea in tine si in faptul ca vei avea resursele necesare sa indeplinesti task-ul. Evaluarea punctelor slabe te ajuta sa remarci lucrurile pe care trebuie sa le imbunatetesti. Acest lucru te poate chiar motiva, luand in considerare faptul ca prin aceasta munca vei dezvolta noi ablitati. De asemenea o evidenta a oportunitatilor te poate atrage si ancora in munca, iar evaluarea amenintarilor te ajuta sa iti pregatesti resursele cu atentie si sa pornesti la drum instruit temeinic.

De unde ne putem lua energia pentru a face fata infrangerilor profesionale? Aceasta este o alta intrebare cu greutate. Identificarea surselor care ne motiveaza ar putea fi un raspuns:

  1. Nu pierde din vedere modul in care urmeaza sa te simti atunci cand vei indeplini cu succes sarcina! A ne indrepta atentia asupra emotiilor si sentimentelor pozitive la locul de munca ar putea fi o solutie pentru a creste satisfactia profesionala. Acest lucru da pulsul actiunilor pe care le intreprindem. Vei vedea ca ritmul de lucru va accelera si tonailitatea afectiva va influenta pozitiv demersul.
  1. Gandeste-te la lucrurile noi pe care le inveti atunci cand te intalnesti cu provocari! Orice lucru care ne dezvolta abilitatile trebuie privit cu entuziasm. Fara a pune presiune pe tine, dezvoltarea personala si profesionala este sansa noastra de a deveni mai buni, mai pregatiti, profesionisti.
  1. Gandeste-te care dintre colegii tai este cea mai buna sursa de suport in realizarea activitatii! In situatiile complicate ce apar la locul de munca, uneori un sprijin eficient ni-l poate oferi cineva din apropiere. Putem discuta cu un coleg direct sau chiar superiorul. Oricine poate fi metor si poate raspunde nevoilor tale de formare. Chiar si fara a-ti fi oferite directii clare de abordare a situatilor, simpla incurajare atrage din nou emotii pozitive care ne impulsioneaza sa urmarim succesul cu mai multa implicare. Si cu siguranta ai abilitatile necesare sa depasesti orice obstacol si de a te pune in valoare.
  1. Meritele iti vor fi recunoscute! Cei din jur vor observa munca depusa si rezultatul obiectiv masurabil. Aprecierea muncii, atat din partea celorlalti, cat si autoevaluarea ajuta la cresterea increderii in sine. Stim cu totii ca o atitudine increzatoare atrage admiratie si transmite siguranta.
  1. Meritele iti vor fi recompensate! Atunci cand obiectivul final este indeplinit, in functie de semnificatia sau contributia pe care o aduci, un bonus, o zi libera in plus, pot fi urmarite si iti pot da energia necesara sa finalizezi responsabil sarcina.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *