Specialistul Persons: Cat de importante sunt beneficiile extra-salariale pentru atragerea talentelor?

O astfel de intrebare aduce cu sine intotdeauna raspunsuri bivalente din punctul nostru de vedere, ca agentie de recrutare. Importanta beneficiilor extra-salariale pentru candidati depinde de regula in functie de experienta si pregatirea fiecarui salariat. Talentele pot fi cautate atat pentru departamentele manageriale,  cat si pentru departamentele de executie.

Daca pentru o pozitie de top management, dintr-o companie multiculturala, beneficiile palpabile (pe care le cunoastem cu totii – abonamente medicale, abonamente la diferite centre de infumusetare, tichete de masa, al treisprezecea salariu et cetera) vin la pachet cu remuneratia aferenta si conteaza mai putin, pentru tinerii angajati, la nivel de entry-level, acestea pot avea o greutate mai mare.

Concurenta este destul de mare intre companii, asa ca pe langa beneficii, angajatorii trebuie sa aplice politici de loializare muncite, politici care includ un mediu de lucru  dinamic, in care angajatii sa nu se plafoneze, manageri de departament bine pregatiti, de la care sa invete constat si nu in ultimul rand, un program flexibil, care sa le permita angajatilor proactivi sa-si demonstreze abilitatile si hard-skillurile, dincolo de acul de ceas.

Pe ce loc este plasata importanta salariului pentru candidati?

Daca salariul este privit ca pe un mijloc de subzistenta si principalul motiv pentru care candidatul se angajeaza este  suma pe care o va primi la finalul fiecarei luni, atunci acesta este plasat pe primul loc si nimic nu va avea intaietate in fata acestei nevoi. Fiecare are nevoile lui, mai importante sau mai putin importante, exact ca in piramida lui Maslow, atat de cunoscuta. Avem nevoie de siguranta platii facturilor, a securitatii personale, si mai apoi avem nevoie de recunoastere sociala si dezvoltare personala.

Daca un candidat entry-level priveste job-ul ca pe o oportunitate de dezvoltare profesionala si personala, si este suficient de smart incat sa priceapa ca, pe termen lung, acesta ii va asigura un nivel salarial mult mai ridicat, atunci salariul nu va mai ocupa primul loc. Asa cum am spus mai sus, angajatii interesati in mod special de dezvoltarea unei cariere vor aprecia mai mult oportunitatea unui loc de munca intr-o companie serioasa, un manager ferm, dar bine pregatit si gata oricand sa le raspunda intrebarilor si curiozitatilor si mai apoi salariul.

Cum sunt apreciate beneficiile extra-salariale de catre generatiile Y si Z? 

Daca vorbim despre angajatii din generatiile Y si Z, beneficiile extra-salariale se afla in topul preferintelor acestora, atunci cand iau in considerare o oferta de angajare din experienta noastra. Tinerii sunt destepti, iar oferta e vasta, de ce sa nu recunoastem. Dar desigur ca acest lucru este influentat in mare parte si de industria despre care vorbim. Un exemplu in acest sens  pot fi candidatii din domeniul IT, pentru care oferta de angajare este extrem de generoasa si pentru care beneficiile salariale nu mai sunt atat de importante, dar nici nu e indicat sa lipseasca, de vreme ce majoritatea companiilor le practica. Acestia castiga, de regula, suficient de bine incat sa negociere in primul rand salariul iar apoi beneficiile.

In alte cazuri, procesul de recrutare tinde sa devina o negociere intre doua entitati (angajat si angajator), fiecare oferindu-i celeilalte anumite beneficii, astfel incat rezultatul final sa fie o colaborare de tipul win-win si pe termen lung.

De ce anume este nevoie pentru dezvoltarea unor echipe puternice si determinate?

Despre echipe s-au spus mai multe teorii decat era nevoie. Pentru a deveni coerente in actiune, echipele au nevoie de un management al performantei si recompensei bine gandit, de un cadru in care membrii sa se cunoasca, sa se inteleaga si sa se respecte reciproc. Financiar vorbind, toate echipele au nevoie de actiuni de leadership determinat, vizat, care sa inteleaga mecanismele comportamentale ale fiecarui membru si sa construiasca din suma competentelor si abilitatilor, o personalitate coeziva a echipei.

Care sunt cele mai frecvente greseli pe care le fac angajatorii in procesele de dezvoltare a echipelor?

Niciun angajat nu va refuza un curs de formare profesionala. Asigurarea invatarii si a dezvoltarii continue sunt elemente imperios necesare pentru companiile care isi doresc echipe puternice, trainice. Aici gresesc companiile. Cele mai multe nu stiu deloc cum sa-si ajute angajatii sa creasca pe plan profesional, iar asta e intr-adevar o problema reala.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *