Munca temporara – o binefacere pentru companiile moderne

Munca temporara reprezinta pentru societatea moderna o binefacere. Desi in alte tari, conceptul de munca temporara a aparut cu mult timp in urma, in Romania, doar 1,2% din angajatii romani au contracte temporare de munca, spre deosebire de media europeana care trece de 10%, potrivit datelor emise de Biroul de Statistica al UE.

Din ce in ce mai multe companii de pe plan local incep sa angajeze oameni in regim de munca temporara. Cu toate acestea, suntem departe de restul tarilor din Europa, unde procentul angajatilor temporari este cu mult mai mare. Munca temporara este utilizata nu numai ca un instrument de flexibilitate si acces la un loc de munca pentru tineri, ci si ca mod de reintegrare a muncitorilor adulti care au fost exclusi din sistemul productiv. Diferentele tin de factorii economici conjuncturali, dar si de mentalitate.

Angajarea de forta de munca pe durata temporara reprezinta un debuseu pentru companiile presate de reducerea costurilor, dar care inca mai au proiecte punctuale pentru care au nevoie de oameni..

Pentru a afla care sunt in mare parte avantajele companiilor de a avea angajati temporari, i-am intrebat pe clientii nostri, iar ei ne-au facut o lista generoasa.

FLEXIBILITATEA

Flexibilitatea este unul dintre cele mai intalnite beneficii. In cazul concediilor prelungite, a concediului anual, concediului de maternitate sau alt tip de concediu, angajatii temporari sunt intotdeauna bine-veniti. Companiile nu-si permit sa reduca volumul de munca doar pentru ca angajatii sai sunt in concediu, asa ca, o alternativa viabila pot fi acest tip de angajati temporari.

De asemenea, acolo unde exista restrictii in ceea ce priveste angajarea personalului, o agentie de resurse umane te poate ajuta sa beneficiezi in continuare de angajati buni, fara costuri de recrutare majore.

SUPORTUL

Un alt avantaj de a avea angajati temporari este suportul pe care il pot acorda acestia angajatilor permanenti in diferite proiecte speciale. Utilizarea unei forte de munca temporara inseamna ca angajatii astfel pot fi angajati si eliberati intr-un timp scurt pentru a putea acoperi doar programele de afaceri provocatoare si interesante.

TESTAREA TALENTULUI

Multi dintre clientii nostri utilizeaza forta de munca temporara, deoarece astfel pot testa abilitatile angajatilor si compabilitatea acestora cu businessurile lor. Astfel se poate reduce riscul angajarii unei persoane nepotrivite.

MAI PUTINE GRIJI IN PRIVINTA SALARIZARII

Daca optezi sa ai angajati temporari, nu mai trebuie sa-ti faci griji pentru anumite lucruri, cum ar fi: salarizarea si administrarea de personal, lucruri care vor reveni automat in grija agentiei de recrutare, care se va implica, de asemenea si in ceea ce priveste nevoile administrative ale fiecarui angajat. La inceput iti poate parea costisitor, insa in timp, dupa ce te convingi de avantajele pe care le ai, costul iti va parea o gluma.

ECONOMISIREA TIMPULUI

O agentie de recrutare specializata are o baza de date de candidati, care au fost deja verificati si intervievati. Tocmai din acest motiv, procesul de recrutare al candidatilor potriviti poate dura mult mai putin, decat daca pornesti singur la drum. Astfel vei economisi timp si resurse economice importante.

Top 10 greseli de recrutare

Daca esti specialist in Recrutare, fara indoiala ca, de-alungul timpului ai intampinat si tu dificultati in derularea acestuia. Nu exista proces de recrutare perfect, asa cum nu exista nici angajatul perfect, insa, cunoscand din timp eventualele probleme si greseli, te poti ocupa de ele inainte sa apara. Noi va propunem o lista cu cateva lucruri de luat in calcul atunci cand va aflati intr-un proces de recrutare anevoios.

Greseala nr 1 :  O descriere incorecta a jobului

Cel mai bun start intr-un proces de recrutare este dictat de anuntul de angajare. Cu cat vei descrie mai concis si onest jobul, cu atat vei putea atrage candidati cu abilitatile si calificarile de care ai nevoie. O buna descriere a unui job este mai mult decat o simpla lista de indatoriri; ar trebui sa descrie rolul in ceea ce priveste scopul global al organizatiei si sa enumere responsabilitatile cheie. In plus, crearea unui job ar trebui sa coincida cu o pozitie reala, astfel incat candidatii sa nu creada ca li se ofera mai multe oportunitati, decat in realitate.

Greseala nr.2 : Ignorarea celor din interiorul companiei

Uneori, cei mai buni candidati ar putea fi chiar sub nasul tau!

Aceasta cale poate fi un avantaj economic, deoarece reduce costurile si timpul asociate cu publicitatea unei noi pozitii pentru candidatii externi. De asemenea, un membru al echipei existente va fi familiarizat cu procesele, valorile si misiunea organizatiei. Sunt sanse reale, ca un candidat din interior sa fie mai ager intr-un rol nou, decat un candidat din exterior.

In plus, promovarea oamenilor din echipa, le poate creste moralul si productivitatea si poate sustine o echipa loiala de-alungul timpului.

Greseala nr.3 : Nu incluzi in procesul de recrutare testele de evaluare

Anumiti specialisti in recrutare folosesc doar interviul pentru a evalua un potential candidat, dar oare este cea mai buna cale? ”Majoritatea interviurilor sunt o pierdere de timp”declara senior executive Google, Lazlo Bock.

Un candidat poate spune si face orice pentru a obtine postul pe care-l oferi. Asa ca ar fi mult mai bine daca ai include in procesul de recrutare si folosirea testelor si a exercitiilor care te pot ajuta considerabil in identificarea aptitudinilor privind comunicarea, organizarea, si responsabilitatile posibilului candidat. Un candidat recrutat gresit  iti va aduce costuri suplimentare a la longue iar singurul aflat in dezavantaj vei fi chiar tu.

Greseala nr.4 : Te implici emotional in selectia candidatilor

Recrutarea se bazeaza pe abilitatile tale de luare a deciziilor, ceea ce inseamna ca ar trebui sa stii sa-ti gestionezi cu mare atentie emotiile si sa eviti sa treci prin filtrul personal fiecare candidat. Ai putea involuntar sa ajungi la discriminarea anumitor candidati in favoarea persoanelor care iti impartasesc opiniile. Daca nu esti sigur de aceste lucruri si vrei sa eficientizezi procesul de recrutare, sfatul nostru este sa ceri ajutor unei agentii de recrutare specializata in tehnici de evaluare ale candidatilor.

Greseala nr.5 : Angajezi persoane mai putin specializate ca tine

Anumiti manageri simt o anumita teama sa angajeze colegi mai bine pregatiti si mai talentati decat ei, intrucat isi imagineaza ca le vor lua postul. Dar managerii inteligenti stiu foarte bine ca au nevoie de oameni competenti care pot contribui pozitiv la eficienta echipei pe care o coordoneaza. In caz contrar, compania la care lucrezi ar putea intalni dificultati pe termen lung, care nu vor putea fi solutionate chiar atat de usor.

Greseala nr.6 : Respingi un candidat supracalificat

Poate fi tentant sa respingi un candidat supracalificat, fie pentru aceleasi motive de mai sus, fie pentru ca iti este teama ca persoana respectiva se poate plictisi si parasi compania pentru o provocare mai mare. Insa, in acelasi timp, aceste persoane supracalificate si talentate, pot avea abilitatea si capacitatea de a ajuta la dezvoltarea echipei, chiar daca nu raman mult in companie.

Incurajeaza loialitatea unui astfel de potential candidat, gandindu-te la oportunitatile de dezvoltare, progresie si recompensa financiara pe care i le poti oferi, stabilind indici concisi de performanta, la anumite intervale de timp.

Greseala nr.7 : Astepti candidatul ideal

Probabil ai in minte structurat profilul candidatul perfect, dar s-ar putea ca in timp ce il astepti, sa pui in pericol productivitatea integii echipe. Avand deficit de personal, membrii echipei tale vor fi nevoiti sa lucreze peste program, lucru care poate afecta moralul acestora.

In loc sa astepti candidatul perfect, este mai uzual sa angajezi pe cineva care indeplineste majoritatea cerintelor. Candidatul poate dobandi aptitudini specifice postului, o data ce este angajat.

Greseala nr.8 : Te grabesti sa angajezi

Ok, candidatul perfect nu exista. Dar asta nu inseamna ca ar trebui sa angajezi pe oricine. Nu te grabi! Gandeste-te pe viitor cat timp si cati bani economisesti daca pastrezi resursele potrivite pentru angajatul potrivit.

Greseala nr.9 : Te bazezi pe recomandari

Cat de mult te poti baza pe referinte?

Conform unui studiu, la care au participat peste 2000 de manageri de resurse umane si recrutare , s-a constatat ca aproape 60% la suta dintre angajatori au descoperit neconcordante legate de abilitatile prezentate in cv si cele demonstrate la locul de munca.

Experienta pozitiva dintr-o companie a unei persoane nu garanteaza ca aceasta va straluci in compania ta. Si nici o referinta de la un angajator anterior, de asemenea, nu inseamna ca persoana respectiva va prospera in echipa ta. Asa cum am sugerat mai devreme, puteti afla daca un candidat are abilitatile potrivite pentru echipa ta utilizand teste, exercitii sau alte variante de testare a candidatilor potrivite domeniului.

Greseala nr.10 : Ai asteptari pe termen scurt in ceea ce priveste noii recruti

De obicei, este nevoie de aproximativ trei luni pentru ca un angajat nou, sa se integreze pe deplin in echipa ta si pentru a incepe sa produca rezultate. In timpul primelor saptamani, este important sa ajuti noul recrut sa se familiarizeze cu echipa si sa-l sustii in timp ce invata. Acest lucru este adesea numit ”onboarding”. Fa-l sa se simta bine-venit. Lasa-l sa stie ca poate pune intrebari si incurajeaza-l sa afle cat mai multe despre compania in care lucreaza.

6 lucruri de care trebuie sa tinem cont la un interviu de angajare

In timpul unui interviu angajare, personalul de resurse umane delegat sau insusi angajatorul pun o serie de intrebari menite sa determine daca suntem sau nu potriviti pentru jobul pentru care am aplicat. Nu doar raspunsurile ofera insa informatii importante pentru angajator, ci si atitudinea noastra. De aceea, trebuie sa fim foarte atenti la comportamentul adoptat in cadrul interviului de angajare.

Interviul de angajare, una din primele trepte pe care le avem de urcat in avansarea in cariera, este o proba care ne poate ajuta sa ne atingem obiectivul – angajarea intr-o companie, ori care ne poate indeparta de aceasta. Pentru reusita, persoanele intervievate trebuie sa acorde foarte multa atentie procesului de recrutare si angajatorului.

Potrivit autorilor cartii „Crazy Good Interviewing: How acting a little crazy can get you the job”, John B. Molidor si Barbara Parus, unul din secretele reusitei este constientizarea faptului ca recrutorul este o persoana diferita de candidat, motiv pentru care acesta din urma trebuie sa se adapteze si sa se muleze pe criteriile celui dintai pentru a reusi. Exista sanse mari ca cei doi, recrutorul si candidatul, sa faca parte din generatii diferite, multi angajatori fiind nemultumiti de faptul ca tinerii se prezinta deseori la interviuri nepregatiti, cu pretentii salariale exagerate, potrivit publicatiei Business Insider.

Pentru a trece cu brio de un interviu angajare, trebuie, asadar, sa avem in vedere mai multe lucruri, astfel incat sa ne atingem obiectivul.

Cum trecem cu succes de un interviu de angajare

  1. Nu trebuie sa ne asezam pana nu suntem invitati sa luam loc. In momentul in care ne-a fost oferit un scaun, regula spune sa stam drepti, nu sa adoptam pozitia ghiocelului, cu capul si umerii plecati, evitand privirea angajatorului. Nu trebuie, sub nicio forma, sa aratam slabiciune sau timiditate, pentru ca orice angajator isi doreste o persoana descurcareata si increzatoare in fortele proprii, gata sa rezolve sarcini pentru care este nevoie de indrazneala.
  2. Este important sa ne adaptam discursul dupa varsta angajatorului, pentru ca fiecare generatie are valori diferite. Trebuie, deci, sa incercam sa ghicim varsta celui care ne intervieveaza si sa vorbim aceeasi limba.
  3. La fel de important este ca, in cazul in care la interviu participa mai multe parti de recrutare, sa stabilim contacte directe cu fiecare din membrii echipei. Raspunsurile directe, privirea indreptata catre cel care a pus intrebarea, dar si stabilirea unui contact vizual cu ceilalti recrutori sunt, asadar, elemente esentiale intr-un interviu de succes.
  4. Nu trebuie sa ne lasam intimidati de jocurile si ironiile angajatorilor, care au, uneori, scopul de a ne testa reactiile. In schimb, ideal este sa raspundem cu diplomatie si calm, demonstrand astfel ca ne adaptam conditiilor de stres.
  5. Vestimentatia este, desigur, un alt lucru de care trebuie sa tinem cont in cadrul unui interviu de angajare. Indicat ar fi sa alegem haine deschise la culoare – o camasa sau o bluza alba, bej sau intr-o alta nuanta pala, asortata cu pantaloni sau cu o fusta in nuante de albastru sau gri.
  6. Trebuie sa acordam atentie limbajului non verbal. Aratatul palmelor, de exemplu, denota sinceritate, in timp ce palmele orientate cu fata in jos denota dominare. De aceea, daca dam mana cu angajatorul, recomandat este sa avem palma orientata usor in sus. Atingerea buricelor degetelor ca in timpul rugaciunii denota incredere in propria persoana, iar ascunderea mainilor spune ca avem secrete. Mainile incrucisate la piept arata o pozitie defensiva, dezamagire sau dezacord. Este important, de asemenea, sa stim ca aplecarea capului inainte este semn de timiditate, iar inclinarea lui intr-o parte poate fi interpretata drept plictiseala.

Cum trebuie sa arate un Curriculum Vitae: 9 sfaturi pentru intocmirea unui CV ca la carte

Un Curriculum Vitae este extrem de important pentru construirea unei cariere de succes si, mai ales, pentru pasii pe care ii facem pentru a ajunge unde ne dorim pe scara profesionala. De aceea, atunci cand ne intocmim sau „cosmetizam” CV-ul pentru locul de munca pe care il dorim, trebuie sa avem in vedere cateva reguli.

Curriculum Vitae este documentul care ne recomanda in domeniul profesional inainte de prima intalnire cu angajatorul. Este, de fapt, un factor decisiv in dorinta angajatorului de a ne cunoaste in cadrul unui interviu unde ne putem reprezenta pe noi insine prin cunostinte si atitudine. Avand in vedere, asadar, ca un Curriculum Vitae corect si atractiv pentru angajator este esential in dezvoltarea noastra profesionala si in avansarea in cariera, trebuie sa tinem cont de cateva reguli simple cand vine vorba de intocmirea acestuia.

Cum arata un CV corect

  1. Potrivit specialistei in resurse umane Miriam Salpeter, este foarte important ca, inainte sa trimitem CV-ul nostru unui angajator, sa avem grija ca acesta sa fie compatibil cu industria in care lucram. Sfatul ei este sa studiem site-ul companiei si sa adoptam acelasi limbaj cu cel al acesteia.
  2. Numele si prenumele trebuie sa fie scrise la vedere si intr-un fel in care iese in evidenta. Peter S. Herzog, expert resurse umane, sfatuieste ca numele si prenumele sa fie scrise ingrosat, in timp ce adresa si datele de contact sa fie scrise normal.
  3. Cel mai usor si eficient mod de a ne prezenta angajatorului prin intermediul CV-ului este sa includem cel putin un obiectiv in documentul care ne va recomanda
  4. Numarul paginilor unui CV trebuie sa fie direct proportional cu numarul anilor de experienta relevanta. De pilda, un candidat cu mai putin de 20 de ani experienta ar trebui sa aiba un CV mai amplu, intins pe mai mult de o pagina.
  5. Este recomandat sa scriem in CV doar locurile de munca relevante. Daca adaugam locuri de munca care nu ne-au ajutat sa dobandim o experienta folositoare pentru angajatorul caruia vrem sa ii cream o impresie buna, sansele de a fi chemati la interviu scad.
  6. Forma CV-ului trebuie sa fie adaptata domeniului de lucru pentru care candidatul aplica. Exista site-uri speciale pe care ne putem face un CV atractiv. Persoanele cu experienta in programe de editare precum Photoshop isi pot folosi iscusinta in crearea unui CV personalizat.
  7. Trebuie sa rezumam cat mai multa informatie in cat mai putine cuvinte. Roxanne Peplow, consultant de cariera la Institutul „Computer Systems”, potrivit Business Insider, sustine ca folosirea de prea multe cuvinte pe o pagina il plictiseste pe angajator si il determina sa nu citeasca informatia.
  8. Informatiile care privesc educatia si studiile absolvite trebuie, de asemenea, sa fie trecute pe scurt. Este de ajuns sa trecem in CV doar numele facultatii si anul absolvirii.
  9. Trebuie sa scriem informatiile relevante – studii si experienta, in ordine cronologica, astfel incat parcursul nostru profesional sa fie usor de urmarit pentru recrutor.