Esti manager de resurse umane? Vezi cum poti comunica eficient pe email

Humanh Resources Manager

Pe masura ce responsabilitatile unui Manager de Resurse Umane devin suprasolicitante si timpul nu mai este suficient, e nevoie de o comunicare directa, punctuala si transparenta,  pentru a ajunge din nou la un balans corect al lucrurilor. Tocmai din acest motiv, managerii si specialistii din intreaga lume prefera sa comunice task-urile zilnice prin email. De asemenea, aplicatiile interne sunt din ce in ce mai apreciate.

Cu toate acestea, insa, comunicarea prin email nu exclude posibilitatea omiterii unor mesaje importante printre task-urile zilnice. Din fericire, intotdeauna exista solutii, multe dintre ele foarte simple, pentru imbunatatirea comunicarii prin email.

  1. Nu uita ca te adresezi unei persoane cu griji si emotii

Empatia este o calitate rara, mai ales atunci cand sarcinile de serviciu se inmultesc in fiecare zi si exista un management care iti cere la finalul lunii raportul de eficienta al echipei.

Cu toate acestea insa, este important sa constientizezi ca, dincolo de laptopul la care lucrezi si de emailul pe care-l trimiti, exista o persoana umana, o persoana cu emotii, griji si un anumit fel de a fi.

Daca iti vei aminti constat acest lucru, vei reusi in timp sa fii mai empatic si vei reusi sa transmiti task-uri linistit, amabil si politicos pe email. Vei vedea cum pe parcurs vei castiga reputatia un manager bun si echilibrat iar lucrurile vor incepe sa functioneze in directia dorita.

  1. Transmite emailuri si task-uri succint

Atunci cand scrii un email incearca, pe cat posibil sa scrii cat se poate de succint. Incearca frazele scurte, utilizeaza punctul mai des si foloseste-te de liniute pentru a puncta foarte bine subiectul discutiei pe email. Astfel vei economisi timp, vei deveni mai productiv iar colaborarea cu colegii va deveni mai usoara.

  1. Citeste de doua ori inainte de a apasa butonul de Send

Desi managerii de resurse umane detin o serie intreaga de calitati, exista totusi posibilitatea ca scrisul sa nu fie una dintre acestea. Cand scrii ceva important intr-un email  si iti doresti ca celalalt sa priceapa din prima mesajul transmis, este foarte important in primul rand sa intelegi tu ce vrei sa spui, impreuna cu toate datele problemei. Citeste de doua ori textul scris si abia apoi, apasa Send cu responsabilitate.

  1. Alege momentul potrivit!

Exista anumite momente cand un email, desi usor si rapid, nu este intocmai adecvat. Acest lucru este valabil mai ales atunci cand trebuie sa transmiti stiri proaste si e necesar sa demonstrezi empatie si compasiune – nici una dintre acestea nefiind posibil de transmis prin email.

  1. Atentie la detaliile importante!

Detaliile mici ajuta la construirea unor relatii de lucru excelente. Cand porti o conversatie cu un coleg prin email si aceasta se intinde pe mai multe zile, i-ai putea face viata mai usoara prin copierea punctelor importante in emailul curent, in loc sa asteptati ca acesta sa se intoarca in lant pentru a sti despre ce vorbiti.

  1. Ramai un profesionist

In timp ce ai putea fi destul de prietenos cu unii angajati, nu uita ca esti in continuare persoana responsabila de angajarea si demiterea angajatilor. Ramai un profesionist sau liniile pot deveni neclare, iar atunci cand iti vei dori  sa transmiti seriozitate este posibil sa fii interpretat gresit si tratat superficial.

  1. Ramai punctual

Asigura-te ca raspunsurile la intrebarile primite prin intermediul emailului sunt directe si punctuale. Acest lucru te va ajuta sa nu dai gres in strategia de resurse umane.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *